Resultat Vetlanda

Här kommer lite mer om resultaten från Vetlanda midsommaren 2012. Passa även på o kika på bilderna och filmen. 
Jossan
Torsdag: LB, nolla i grunden men ute i omhoppningen då hon stannade två gånger på samma hinder, en kombination. Det var verkligen jättekonstigt! Hon stannar vääääldigt sällan, det är absolut sista utvägen och i dom fallen är det oftast det bästa alternativet. Det var superkonstigt och jag tror att det var något hon inte gillade för hon totalvägrade redan två, tre meter innan. Men som sagt, hon stannar nästan aldrig och jag har aldrig blivit utesluten med henne så det var lite konstigt. Men som tur var bara en engångsförteelse för dom andra dagarna sen gick det hur bra som helst! Och även i den klassen (LB jag blev ute i omhoppningen) räckte det till en tredjeplats för det var jättedåliga resultat bland dom andra också.
 
Fredag: LA & MsvB. 0+0 fel i LA och en femteplats. Kändes superbra, glad att det där med stoppen bara var något tillfälligt. Även nolla i MsvB, vår tredje 110 någonsin så det är absolut den rundan jag är mest stolt över för det kändes såå jäkla bra. Dock hamnade jag precis utanför placering med några tiondelar... Men jättenöjd ändå! Btw i filmen här nere ser det ut som vi petar tvåan men det är bara planket under bommen som blåser ner.
 
Lördag: LA, nolla och trea. 
Så jag är verkligen supernöjd med helgen! Tre placeringar av fyra möjliga och den fjärde var precis utanför! Älskar 
min underbara ponny, grym är hon! <3
 
 
 
Jennifer
 Torsdag: LB (90cm) 

Allt kändes jättebra, men när vi kom till 5:an som var en kombination så blev det fel avstånd så vi fick ett stopp. Sen gick det lite för fort så vi fick ett pet, men annars är jag rätt så nöjd med klassen :)
 
Fredag: LA (100cm)

Även här kändes det bra tills vi kom till en kombination som vi fick ett stopp på. Jag släppte stödet i tygeln så då stannade hon. Sen gick det lite för fort som i L:B så det blev ett pet på 7:an.
 
Lördag: LA (100cm) 

I den här klassen kändes allt jättebra! Det var en tidshoppning, men jag red mest för att gå nolla och det gjorde vi! Tyvärr precis utanför placering, men jag är jättenöjd med den här klassen! :)
 
/Jossan & Jennifer

Kommentarer
Postat av: Farmor

Mycket fina bilder på er.Mysigt det ser ut med lastbilarna,förstår att ni haft en rolig midsommar.

2012-06-24 @ 18:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0