Mina första ponnys!♥

Tänkte göra ett litet inlägg om min tid ihop med mina första ponnys Svarten och Darmona!
 
Jag har alltid bott där jag bor nu, på en hästgård och har därför alltid haft hästar runt mig här!
Den första ponnyn jag lärde mig att rida på är våran lilla shetlandsponny Svarten som nu är 24 år! Med honom tävlade jag bara en liten liknande clear round när jag var ca 6 år, annars red vi mest runt hemma i skogen som han älskar! Honom hade jag fram tills jag var ungefär 8-9 år då jag började gå över till våra lilla b-ponny Darmona.
 
 
 ♥♥♥
Darmonas och min första lokala tävling var ett meeting i Rappestad där jag hoppade L:D (60cm) två dagar i rad. Då var jag 9 år och mamma frågade mig hur jag trodde det skulle gå. Jag svarade att jag inte trodde att vi skulle vinna eftersom det var våran första tävling, men tvåa kanske jag kan komma. Gissa vad jag kom, tvåa! Duktiga lilla Darmona♥
Med Darmona har jag haft både motgångar men även många framgångar fram tills jag var 12 år. När jag var 13 år började jag gå över till en c-ponny vid namn Zandy som numera bor nere i Gränna. Så när jag var 13 år red och tävlade jag bara Darmona lite grann. När man är 13 år får man ju inte längre tävla b-ponny så då gick jag helt över till c-ponnyn Zandy.
Darmonas och min sista individuella tävling var i Heda då vi fick en andra placering.Vi både började och slutade våran tid tillsammans med en andra placering! 
Den absolut sista tävlingen jag och Darmona gjorde ihop var med laget i div II då vi vann första omgången!
/Jennifer
Båda dom två första bilderna är från första tävlingen.
Dom två sista är från våran sista tävling ihop i Heda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0