Resultat Tingsryd

Jag var ju med och tävlade i Börjes cup med båda hästarna när vi var i Tingsryd.
Det var tre kval och sedan gick man till en A-final eller B-final beroende på hur det gått i kvalen. I första kvalet var det ungefär 80 starter i min klass!
 
 
Kval 1 gick i L:B (0.90m), kval 2 i L:B (0.90m), kval 3 i L:A (1.00m), B-finalen i L:B (0.90m), grundomgången i A-finalen i L:A (1.00m) och omhoppningen i A-finalen i L:A+5 (1.05m). Båda hästarna skötte sig super bra och jag kom till A-final med både Barbie och Märta! Duktiga ponnys!♥
 
Jennifer & Barbie
Det kändes riktigt bra i alla klasser med henne med tanke på att det var våran andra tävling ihop!
 
I första kvalet tog vi en 14:e plats med 0+0 fel!
 
 
I andra kvalet fick vi också 0+0 fel men tyvärr ingen placering.
 
 
I tredje kvalet fick vi 0+4 fel då vi fick ett stopp i omhoppningen. Det var helt mitt fel då jag svängde upp för tidigt så att hon inte hann se hindret innan det var dags att hoppa.
 
 
I A-finalen rev vi tyvärr andra hindret i grundomgången då vi kom lite fel. 
 
 
Jennifer & Märta
Märta var så fin i alla klasser! Är verkligen jättenöjd med henne!
 
I första kvalet fick vi 0+4 fel då jag klantade mig i omhoppningen så att vi fick ett stopp. Även här svängde jag upp lite för tidigt så att hon inte hann se hindret ordentligt.
 
 
I andra kvalet fick vi 0+0 fel och blev 17:e placerade!
 
 
I tredje kvalet fick vi 0+0 fel och blev 9:e placerade!
 
 
I A-finalen gick det så himla bra i grundomgången! Vi fick 0 fel och tog oss till omhoppningen! I omhoppningen kom vi lite nära på ganska många hinder men vi blev felfria iallafall! Vi slutade på en 4:e plats, så är verkligen jättenöjd!
 
/Jennifer

Kommentarer
Postat av: Jossan

Du ska verkligen vara jättenöjd med båda hästarna! Kanonresultat och jättefina rundor med Barbie som du ridit i tre veckor o tävlat en gång tidigare!!
Märta ser hur fin ut som helst i alla rundor och att totalt i finalen komma 4:a av vad som från början var drygt 80 startande är så sjukt grymt bra gjort!! Imponerad och stolt storasyster!! <3

2013-07-04 @ 18:53:42
URL: http://jdambergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0